یزدفردا: این مرورگر با رویکردی متفاوت به بحث مرور وب نگاه می‌کند.

به گزارش یزدفردا: مرورگر آرک چند وقتی است که کاربران مک و iOS را مجذوب خود کرده و حالا بالاخره برای کاربران ویندوز نیز در دسترس قرار گرفته است. نسخه ویندوز این نرم‌افزار از دسامبر 2023 فقط در نسخه بتا در دسترس بود اما اکنون به نسخه پایدار و نهایی رسیده است. این مرورگر ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از سایر مرورگرها مثل مایکروسافت اج و گوگل کروم متمایز می‌کند.

به گزارش Engadget، متأسفانه فعلاً مرورگر آرک فقط برای ویندوز 11 در دسترس است، اگرچه نسخه ویندوز 10 نیز قرار است در آینده‌ای نامعلوم عرضه شود.

درحالی که Arc رقیب مستقیم مرورگرهایی مانند کروم و اج است، اما درواقع عملکردی کاملاً منحصر‌به‌فرد دارد. این مرورگر دارای یک نوار کناری جمع‌شونده با تب‌ها و بوکمارک‌های عمودی است. نمایش تب‌ها به صورت عمودی در این مرورگر، دیدی منظم و واضح به کاربران هنگام وب‌گردی می‌دهد و می‌توان دو سایت مختلف را همزمان در این مرورگر مشاهده کرد.

نمایی از رابط کاربری مرورگر آرک

قابلیت‌های مرورگر آرک

ویژگی Peek در مرورگر آرک، به کاربران این امکان را می‌دهد تا قبل از بازکردن یک پیوند، پیش‌نمایش آن را مشاهده کنند و گزینه Little Arc یک پنجره مرورگر سبک را برای مشاهده سریع سایت مدنظر با حداقل مصرف رم، باز می‌کند.

این مرورگر قابل شخصی‌سازی است و تجربه وب‌گردی راحت‌تری را ایجاد می‌کند که مرورگرهای رقیب فاقد آن هستند. Arc درواقع به کاربران این امکان را می‌دهد که ظاهر هر وب‌سایتی را سفارشی‌سازی کنند؛ بنابراین افراد می‌توانند با تغییر رنگ یا فونت سایت‌ها، تجربه وبگردی لذت‌بخش‌تری داشته باشند. به‌عنوان یک قابلیت دیگر، خوشبختانه افزونه‌های کروم با مرورگر آرک نیز کار می‌کنند.

مورد مهم دیگر، یکپارچگی این مرورگر با سوئیفت است. آرک در واقع با زبان برنامه‌نویسی Swift اجرا می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی توسط اپل برای ساخت اپلیکیشن‌های اپل تی‌وی، مک، iOS و اپل واچ ایجاد شده است. بنابراین با عرضه مرورگر آرک در ویندوز، درواقع برای اولین‌بار سوئیفت نیز به ویندوز می‌آید.

نمایی از رابط کاربری مرورگر آرک

این مرورگر قرار است در قالب آپدیت‌های مختلف، بهبودهای نرم‌افزاری و ویژگی‌های دیگری را در هفته‌ها و ماه‌های آتی دریافت کند. خوشبختانه مرورگر آرک رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در دسترس است.

کمپانی The Browser قبلاً نیز اپلیکیشن Arc Search را عرضه کرده بود. این برنامه ترکیبی از موتور جستجو، مرورگر و هوش مصنوعی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا